Un dia a classe vam estar reflexionant
sobre com és, per nosaltres, la millor distribució d'una aula i vam dibuixar-ho
en un full. Ho vam fer a principis de l'assignatura perquè al final d'aquesta
ho tornarem a fer per veure si hem canviat d'idees o seguim pensant el
mateix.
![]() |
Distribució en forma de U |
Jo vaig fer la distribució en forma de
U, és a dir vaig dibuixar les taules col·locades en forma de U i la taula del
mestre tancant la U. Però des del dia que vaig dibuixar aquesta
distribució a ara, ja he canviat d’opinió degut a que he experimentat estar en
una classe amb la distribució de U i no m’agrada. Per això he modificat la meva
aula ideal i he dissenyat la que es veu en aquest dibuix .La meva aula ideal
està distribuïda de tal manera que el mestre deixa de ser el centre d’atenció ,
com passava a les aules tradicionals on tots els nens miraven al mestre, i els
nens estan asseguts en taules de quatre per tal de cooperar i treballar en
equip. És per això que he fet agrupacions de taules ja que crec que treballar
en grup ajudant-se els uns als altres és la millor manera d’aprendre. A més a
més, per molt que la taula del mestre estigui col·locada a la part superior de
la classe, no hi ha cap jerarquia ja que la taula només és un suport però el
mestre anirà voltant per totes les taules ajudant i guiant els nens en el seu
procés d’aprenentatge.
![]() |
La distribució ideal |
Aquesta distribució té una altre
avantatge i és que les taules es poden moure i re agrupar sempre que es vulgui
ja que no són fixes. Per tant, si s’ha de fer alguna activitat que requereixin
més espai es poden moure les taules i cadires.
M’agrada més aquesta distribució que
la de la forma de U ja que vaig estar en una aula de primer de primària on hi
havia aquesta distribució i em va agradar molt tant el paper dels nens a l’hora
de treballar en equip com el del mestre fent de guia.
Per acabar, he de dir que penso que no
hi ha distribució perfecte ja que tot depèn de com treballem a l’aula com a
mestres i quina pedagogia apliquem. Pot ser que l’aula estigui distribuïda tradicionalment
però que la metodologia de les classes sigui totalment activa o que sigui una
aula molt moderna i que aparenti el treball en equip i la creativitat dels nens
però que no sigui així i el mestre sigui el “sabelotodo” que explica als nens i aquests siguin
agents passius de l’aprenentatge.
![]() |
Disseny d'aula tradicional |
No obstant, una disseny alegre amb
molts colors, espaiosa, amb una bona ventilació a l’exterior i vistes a la
natura és, per mi, ideal per a un bon clima de pau, tranquil·litat i felicitat.
No sé fins quin punt ens afecta estar en una aula on cap d’aquest factor està
present, però jo defenso que una aula trista sense natura, ni ventilació treu
les ganes a l’alumne de quedar-s’hi a aprendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada