![]() |
Fomentem el reciclatge! |
La salut de la terra està en mans de tots i totes! Reciclem!
En aquesta assignatura hem de fer un treball que consisteix en crear una Unitat Didàctica grupal. Per això, per practicar i veure més clar el que haurem de fer, en Martí ens va proposar elaborar una Unitat Didàctica a grans trets -de manera esquematitzada i enmarcada en un requadre- amb altres companys.
Però...què és una UD? Doncs segons els meus coneixements i amb les meves paraules, és un contingut didàctic d'un tema el qual s'adapta a l'etapa d'ensenyament en la que es vol treballar. És un projecte amb unes característiques específiques ( títol, justificació de la unitat, àrea/àrees, grup classe, durada, període, competències bàsiques, objectius d'aprenentatge, continguts, criteris d'avaluació, metodologia i activitats d'ensenyament-aprenentatge i d'avaluació) que es centra l'ensenyament-aprenentatge d'un tema en concret.
El meu grup i jo vam fer una UD sobre l'ecologisme i el reciclatge. Vam dedicar una sessió a fer aquesta activitat en grups i a corregir/ampliar/aprobar la UD d'un altre grup. La idea era aprendre a fer la tasca i ser crítics amb els altres companys. Avui ens hem tornat a ajuntar aquests mateixos grups i , amb les anotacions de altres companys i d'en Martí, hem hagut d'explicar davant de la classe ,a grans trets, quina era la nostre UD , però sobretot quins havien estat els nostres pros i contres, els punts positius i negatius de la nostre Unitat Didàctica. És a dir, ser crítics amb nosaltres mateixos. Trobo bé la idea de comentar la feina d'altres companys ja que així aprenem a ser crítics, cosa importantíssima per la vida mateixa. Si no som crítics amb nosaltres mateixos, no podem avançar, i de la mateixa manera, hem d'acceptar les crítiques constructives dels demés.
També hem començat a parlar de l'Avaluació i hem fet una activitat "d'iniciació" que consistia en fer una pluja d'idees sobre el perquè servia l'Avaluació i tot el que creiem /sabiem sobre aquesta. Aquesta tasca l'hem fet per grups també en sis minuts treballant en equip. Penso que hem fet aquesta activitat a mode d'inici al tema de l'Avaluació , per saber què sabem, què no sabem o ,en altres paraules, els coneixements previs que tenim sobre el tema.

S'han de canviar moltes coses, però no només hem de reconèixe-ho, hem de saber i creure que es poden canviar! I tots hem de tenir clar que: "NO HAY FUTURO SIN EDUCACIÓN DE CALIDAD".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada